Saturday, April 7, 2018

NENION KROM LA KRUCO!

Estimataj, NENION KROM LA KRUCO! “Cxar mi decidis scii cxe vi nenion, krom Jesuo Kristo kaj tiu krucumita” (1 Korintanoj 2:2). Antau multaj jaroj, mi jam vidis la simbolojn de ovoj dum la Paska festo. Mi neniam profunde pensis pri tio gxis antau nelonge, kiam unu el miaj amikoj atentigis homojn pri gxi en Facebook. La respondoj de homoj al la posxto de Facebook faris al mi enigi la historion de la rilato de simboloj de ovoj kaj la Paska festo. Kvankam ovoj estas asociitaj kun la okazigo de la morto kaj resurekto de Kristo ekde la unuaj tagoj de la eklezio, la ovoj de Pasko estas en iuj mezuroj adaptoj de malnovaj paganaj praktikoj rilatigitaj kun printempaj ritoj. Ovo longe estis simbolo de fekundeco, renaskigxo kaj la nova komenco, karakterizita de printempo. En klasika mitologio, oni kredas ke unika birdo – la fenikso – bruligis sian neston por renaskigxi poste de la ovo, kiu restas. Same, hinduaj skriboj rakontas, ke la mondo evoluis el ovo. Irano kaj aliaj cxirkau gxi ornamis ovojn je la Nowruz (la irana Nova Jaro), kiu okazas dum la printempa ekvinokso (tio estas, la tempo au dato dufoje cxiun jaron, en kiu la suno trairas la celestan ekvatoro, kiam tago kaj nokto estas egalaj) dum miloj da jaroj. Iuj antikvaj paganoj festis cxi tiun ekvinokson (precipe fine de marto) kiel la revenon de la suna dio, kiu estas renaskigxo de lumo kaj apero de la malgrava vintro. Kun la kresko de la kristaneco en Okcidenta Europo, la eklezio adaptis multajn paganajn kutimojn kaj la ovo, kiel simbolo de nova vivo, reprezentis la Resurekton. Do, de kristana perspektivo, Paskaj ovoj reprezentas aperojn de Jesuo el la tombo kaj Lia resurekto. Ekzistas ecx klarigo pri cxi tiu kutimo, ke ovoj antaue estis malpermesita mangxajxo dum la Karesmo-sezono, por ke homoj pentru kaj ornamu ovojn por marki la finon de la tempo de pentofaro kaj fastado, kaj mangxi ilin dum Pasko kiel festo. Nu, kiom ajn bone au alie cxi tiuj tradicioj au kutimoj povas esti, ne ekzistas biblia bazo por ili, kaj ili klopodas devojigi la atenton de homoj for de la kruco, kiu simbolas la unu-por-cxiama ofero de Jesuo Kristo sur la kruco kaj la vera simbolo de Lia resurekto – la malplena tombo. La morto de Jesuo Kristo sur la kruco estis la sola pli grava en la homa historio. Sen Lia morto, ni tute ne havus esperan sperton. Ne mirinde, Apostolo Pauxlo povus diri emfaze: "Cxar mi decidis scii cxe vi nenion, krom Jesuo Kristo kaj tiu krucumita" kaj "Sed por mi ne estu fanfarono krom pri la kruco de nia Sinjoro Jesuo Kristo, per kiu la mondo estas krucumita al mi, kaj mi al la mondo" (1 Korintanoj 2:2; Galatoj 6:14). Krome, Lia resurekto sigelas la esperon por cxiu kristano, ke multaj kredantoj en Li revivigxos kun Li en la lasta tago (vidu: Johano 11:25-26). Cxi tiuj du simboloj – la kruco kaj la malplena tombo – devus esti la simboloj, kiuj devus esti uzataj por festi cxi tiun grandan eventon en la historio, kiun ni nun okazigas dum Pasko cxiujare, NE iu ajn alia simbolo kiel ovo, kiu havas paganan originon, kaj kiu ne klare igas homojn celi al la krucumita kaj levigxinta Savanto Jesuo Kristo. Decidu ne scii iun alian aferon krom la kruco kaj la malplena tombo de Jesuo Kristo kiam temas pri la okazigo de Pasko. Je la servo de Dio, Bayo Afolaranmi (Pastoro). Pregxa Punkto: Pregxu, ke vi ne lasu ion devojigi vian atenton for de la kruco de Jesuo Kristo kaj Lia resurekto.

No comments:

Post a Comment